יום שני, 2 ביוני 2014

ההיסטוריה של הטוטו

משחקי ההימורים הראשונים על כדורגל התחילו באנגליה בשנת 1921. בישראל משחקי הטוטו התחילו בשנת 1957, ע"י מפעל הספורטוטו, לקראת פתיחת עונת הכדורגל 1957/1958. את השם "טוטו" המציאו הגרמנים שם משחקי הטוטו התחילו ב-1948, לאחר מלחמת העולם השנייה. מקור השם הוא מהמילה הצרפתית "טוטאליזטור" שמשמעותה חישוב סטטיסטיקות והימורים. מטעמי נוחות המילה קוצרה ל"טוטו" ומשמשת כיום את כל העולם, כולל משחקי האינטרטוטו – טורניר הכדורגל האירופאי.

בזמנים הראשונים של הטוטו, המשתתפים שלחו את הטפסים בדואר, כאשר עלות ההשתתפות הייתה 250 פרוטות לשני טורים. מספר המשתתפים בשבוע הראשון למשחקים היה 5,198 אנשים וסכום הפרס הראשון היה 1,000 לירות. גם החוקים היו שונים במקצת, וכדי לזכות בפרס הראשון היה צריך לנחש נכונה רק 12 משחקים, במקום 16 שיש כיום. בנוסף, הטוטו התייחס רק למשחקי הכדורגל בישראל, כאשר כולם שוחקו בשבתות ולכן שליחת הטפסים לאותו שבוע הסתיימה ביום חמישי.

בעקבות משחקי ההימורים אשר דרשו ידע בכדורגל, הוקמו חברות שונות המציעות עזרת מומחים המבינים בכדורגל וכן חברות שעושות סטטיסטיקה של משחקים ועוקבים אחרי תוצאות משחקים, הרכבי קבוצות וכדומה, הכל בכדי לעזור למשתתפים למלא את הטופס הזוכה. מצד שני, יש גם כאלה המאמינים לחלוטין במזל וממלאים את הטופס בלי ידע מוקדם בכלל.


כיום, הטוטו הוא בבעלות המועצה להסדר ההימורים בספורט, והיא זו מפעילה את כל תוכניות ההימורים. כלל המשחקים נקראים ווינר, כאשר הם מתייחסים לסוגי ספורט שונים ביניהם, כדורגל, כדורסל, כדור יד ועוד. הטוטו עדין מתייחס למשחקי הכדורגל אך יש בו מגוון משחקים כגון טוטו עולמי וטוטו מחצית והוא מתייחס למשחקי כדורגל מכל העולם. מכיוון שכיום בטוטו הרגיל יש לנחש 16 משחקים, סיכויי הזכייה ירדו, אך מאידך סכומי הפרסים עלו ולכן יש יותר ויותר משתתפים במשחקי הטוטו השונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה